A hajók által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségének csökkentése

A Fujitsu VFO segítségével a hajózási vállalatok alacsonyabb költségszinten teljesíthetik az üzemanyagok kéntartalmának csökkentésére vonatkozó nemzetközi előírásokat – a meglévő globális üzemanyagkészletek cseréje a jelenlegi számítások szerint több milliárd dollárba kerülne az iparág számára

2019. június 07., péntek, 15:41

Címkék: energia Fujitsu hajózás klíma üzemanyag üzemanyag-felhasználás üzemanyag-fogyasztás

A Fujitsu bemutatta a mesterséges intelligenciára (MI) épülő, új Vessel Fuel Optimization (VFO) digitális webszolgáltatását, amellyel a hajózási társaságok csökkenthetik a nagyméretű hajók üzemanyagköltségét és megfelelhetnek az – üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését célzó – alacsony kéntartalmú üzemanyag használatát megkövetelő előírásoknak. Ráadásul ezt úgy tehetik meg, hogy nem kell bonyolult módon újratervezniük és átalakítaniuk a hajókat, és sem a hajók tulajdonosainak, sem üzemeltetőinek nem kell komoly kiadásokkal számolniuk.

A hajótulajdonosok és -üzemeltetők számára egyaránt komoly problémát jelentenek a számottevően növekvő üzemanyaköltségek. Az üzemeltetők egyik legnagyobb költségtétele amiatt merült fel, hogy a nemzetközi és az uniós hatóságok is új előírásokat vezetnek be az üzemanyagok kéntartalmának csökkentésére. A nemzetközi hajóközlekedés az üvegházhatású gázok kibocsátásának jelentős és egyre növekvő forrása. Egyes becslések szerint a piac szereplői számára 35 milliárd dollár többletköltséget fog jelenteni a jelenlegi globális üzemanyagkészletek kiváltása, ha 2020. január 1-től életbe lép a Nemzetközi Hajózási Szervezet (IMO, International Maritime Organization) új 0,5 tömegszázalékos kéntartalom-határértéke.

A Fujitsu Vessel Fuel Optimization (VFO) szolgáltatása a hajózási, olaj- és gázipari, megújuló energiatermelésre szakosodott és közműszektorbeli ügyfelek részére következő generációs szoftvereket szállító Kongsberg Digital és a Fujitsu új partnerkapcsolatának első terméke. A szolgáltatás, amelynek keretében többféle költséghatékony digitális megoldást is kínálnak majd a hajózási iparág számára, a Kongsberg „Kognifai Services” környezetbarát digitális megoldásportfóliójának részeként lesz elérhető.

A könnyen kezelhető szolgáltatás azonnali és jelentős megtakarítást biztosít minden hajózási osztályban

A Fujitsu könnyen kezelhető VFO szolgáltatása sokféle hajóosztályban alkalmazható, és azonnali jelentős megtakarítást ígér az ügyfeleknek. Ezzel együtt az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése terén a hajózási szektor számára meghatározott célok elérését is lehetővé teszi. A hajóra semmilyen érzékelőt vagy szoftvert nem kell telepíteni, a szolgáltatás egy azonnal üzembe állítható, webalapú alkalmazásra épül. Az alkalmazás mesterséges intelligencia segítségével megismeri a hajó kapitányainak stratégiáit és a hajók teljesítményadatait, majd ezeket meteorológiai és vízrajzi előrejelzésekkel ötvözve javaslatot tesz a legmagasabb energiahatékonyságot, biztonságot és nyereséget biztosító, optimális útvonalra.

A Fujitsu Laboratories által kidolgozott MI-alapú adatanalitikai hajóútvonal-optimalizáló megoldás a nyílt forráskódú automatikus azonosítórendszerek (AIS, Automatic Identification System) adatait is képes feldolgozni. Lehetővé teszi, hogy a hajóparancsnokok és a szárazföldi útvonalirányítók kövessék a tervezett és módosított útvonalakat, és folyamatos párbeszédet folytassanak a legénységgel az üzemanyag-megtakarítást elősegítő, optimális útvonalválasztásról. A megoldás mellé olyan új, fejlett, értéknövelt szolgáltatásokat is kínálnak, amelyek a hajók adatrögzítő rendszereiből (VDR, Vessel Data Recorder) származó adatokat, például a motorparaméter-napló információit és a modernebb, több adatot gyűjtő tengerjáró hajók érzékelőadatait is képesek fogadni.

„A hajózásban hamarosan megkezdődik a globális átállás az új üzemanyagra, amelynek következményei hasonlóak lesznek a széntüzelésű és gőzüzemű hajók közötti váltáséhoz. A Fujitsu Vessel Fuel Optimization szolgáltatása praktikus, gyorsan megvalósítható megoldást kínál az üzemanyagköltség csökkentésére a nyereség megőrzése érdekében, és ezzel együtt a tisztább levegőhöz és az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérsékléséhez is hozzájárul” – nyilatkozta Yves de Beauregard, a FUJITSU EMEIA-régió digitális üzleti megoldásokért felelős vezetője.

„Az új üzemanyagszabályok bevezetése kihívás elé állította a hajózási szektor szereplőit. A Kongsberg Digital hamar reagált erre, és a Kognifai portfólió részeként gyors eredményeket produkáló és rövid időn belül megtérülő, innovatív megoldásokat kínál ügyfeleinek. A fejlett analitika és a mesterséges intelligencia alkalmazásában kivívott vezető pozíciója miatt választottuk a Fujitsut partnerül, mivel ezek a technológiák értékes lehetőséget kínálnak a hajók üzemeltetési hatékonyságának jelentős növelésére. A KONGSBERG Vessel Insight infrastruktúráját hasznosító, új VFO-szolgáltatás az első gyümölcse partnerkapcsolatunknak, amellyel a jövőben számos fontos üzleti eredmény eléréséhez kívánjuk hozzásegíteni a hajózási ágazatot” – mutatott rá Vigleik Takle, a Kongsberg Digital digitális hajózási megoldásokért felelős alelnöke.

A Fujitsu és a Kongsberg Digital hosszú távon elkötelezettek aziránt, hogy klímabarát, költséghatékony üzleti megoldások kidolgozásával segítsék a környezet megóvását. Egyedülálló „co-creation” szemléletük jegyében a Fujitsu élvonalbeli adatanalitikai és MI-technológiáit a Kongsberg Digital óriási iparági szakértelmével és tapasztalatával ötvözve nyújtanak költséghatékony digitális megoldásokat a hajózási ágazat számára.

www.fujitsu.com

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek