Az elektronikusan vezetett tűzvédelmi üzemeltetési napló előnyei

2022. január 08., szombat, 10:33

Címkék: biztonság biztonságtechnika digitalizálás Internet of Things ipar 4.0 tűzbiztonság tűzvédelem

A 2020. január 22. óta megnyílt a digitalizáció útja a tűzvédelmi nyilvántartások terén üzemeltetők és a tűzvédelmi szolgáltatók számára. A minden irányba rohamosan terjeszkedő papírmentes megoldások már kiszolgálják a tűzvédelmet is, előnyeiről szól írásunk.

A fejlődő vállalatok a kulcsfontosságú területeiken folyamatosan vezetik be, fejlesztik, sőt már cserélik újabbra a digitális megoldásokat. Egészen nyilvánvaló, hogy a pénzügy, marketing, értékesítés, termelés ma már nem létezhet füzetben, papíron, táblázatkezelőben.

A hatékonyságnövelés, átláthatóság, papírmentesség és ezáltal is a pontosság növelése kritikus a felsorolt részlegeken. Ezen előnyök kihasználásának lehetősége nyílt meg a tűzvédelmi nyilvántartások számára is a bevezetőben említett jogszabályi környezet által.

“Folyamatosan kapcsolatban vagyunk ismert hazai közép- és nagyvállalatokkal - számol be Fekete Attila, a fiREG.hu Kft. társalapítója. Elmondható, hogy nagyon széles skálán mozog a vállalatok, a megbízott vezetők digitalizációhoz való hozzáállása. Szerencsére megismerve az előnyöket egyre több helyen, bátran vágnak bele a kulcsterületek fejlesztése után a tűzvédelmi műszaki megoldások szervezett, digitális nyilvántartásába.”

A megkérdezett vállalatok az alábbiakat emelték ki miután maguk mögött hagyták a táblázat- és naptárkezelést a tűzvédelem területén:

  • Nincs többé táblázat, (nehezen olvasható vagy elveszett) mappák, papírok
  • Elektronikusan vezetett napló esetén a felelős vezető egy helyen, bárhonnan, folyamatosan frissülő dokumentumtárban érheti el strukturáltan, telephelyenként, eszköztípusonként a naplókat, dokumentációkat. Azonnal, átlátható módon tájékozódhat minden telephely eszközeinek állapotáról.
  • A napló tetszőlegesen megosztható a megbízott karbantartó céggel telephelyenként, eszköztípusonként, így ahhoz fér hozzá, ami szükséges a napló töltéséhez.
  • A vezető saját maga vagy akár több kollégája, szintén akár telephelyekre, eszköztípusokra bontva kaphat jogosultságot az üzemeltetői ellenőrzések dokumentálására, majd gombnyomásra, azonnal elérhető a friss üzemeltetési napló.
  • A bevezetéshez semmilyen speciális eszközre nincs szükség, nem kell szervert vásárolni, telepíteni, betanítani, szinte azonnal megkezdhető a használat.
  • Az alacsony és havidíjas konstrukció könnyen elérhető, nincs szükség bonyolult beszerzési eljárásokra

Egyre kevesebb az az üzemeltető, aki egyfajta ludditaként tiltakozik a digitalizáció ellen, miközben megnövekedett azok száma, akik keresik benne az előnyöket és saját feladataikat könnyítik ezáltal.

“Feladatunknak tekintjük, hogy segítsük az üzemeltetőket az új lehetőségekben való gondolkodásban. Mivel megoldásainkat a szoftverünket használó üzemeltetők bevonásával fejlesztjük, pontosan azokat a funkciókat érhetik el, amire szükségük van és amik egyszerű módon, de nagyságrendekkel könnyebbé teszik munkájukat.” - Mondta el Horváth Gábor fiREG társalapító, akinek kiemelt feladata az elektronikusan naplót vezető üzemeltetőkkel való szoros kapcsolattartás.

“Gondoljunk csak bele! - veti fel Fekete Attila. Mi hasonlítható ahhoz, hogy belépek egy weboldalra és azonnali képet kapok arról, hogy akár 10-20-100 telephelyen hány eszköz, milyen állapotban van, van-e teendő vagy épp ki és mit végzett el, miközben egy gombnyomásra elérem az adott telephelyhez tartozó összes naprakész tűzvédelmi üzemeltetési naplót? És persze a megnyugvás, hogy soha semmi nem marad el és a dokumentáció is mindig friss.

A “papírozós világban” ehhez rengeteg mappát, naptárat, kapcsolódó dokumentumot kell elővenni, ha egyáltalán elérhető, hiszen 100 telephely esetén jellemzően mindenhol kihelyezett naplót használnak az üzemeltetők. Na de látja-e a központból a terület felelőse, hogy vajon az a napló rendben van-e?”

A digitalizáció megjelenése a kulcsterületeken elengedhetetlenné vált az elmúlt években. Ipar 4.0, IoT és hasonló kulcsszavak övezik és olyan eredményeket hozott, ami elvitathatatlan. Érdemes ezért tájékozódni üzemeltetőként, hogy a tűzvédelmi nyilvántartások területén mely pontok válhatnak igazán előnyössé számunkra és tehetik könnyebbé életünket.

 

 

Üzemeltető figyelem!

Itt kérj ingyenes ajánlatot fiREG minősített karbantartóktól!

 

 

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
BESZÁLLÍTÓI KAPCSOLATOK

Itt a lehetőség tajvani kapcsolatokat építeni!

Média Partnerek