Energiaválság és klímaváltozás: mindenki számára sürgető kérdés, hogyan tudja az emberiség biztosítani a hosszútávon fenntartható és megfizethető Tech energia iránti keresletet. Ezt támasztja alá a világ hét országában végzett Bosch Compass 2023. reprezentatív felmérés is, amelynek eredményét a CES kiállításon, Las Vegasban (2023. január 5-8.) jelentették be.
Energy savings, automatic processes and security are the most convincing arguments worldwide.
A benzines és dízel technológia az elkövetkező években és a 2020 utáni időszakban is megőrzi vezető szerepét a járművek meghajtása terén, de a környezetvédelmi kihívásokra megoldást nyújtva alapvető „áthangszerelésen” mennek keresztül a fosszilis energiákat felhasználó hajtási rendszerek – a Bosch motortechnológiai prognózisa szerint.
A jövő mobilitásához vezető úton a Bosch már ma is komoly sikereket ér el, nem csupán műszaki, de kereskedelmi tekintetben is. A különböző technológiák és szolgáltatások szállítója három irányban keresi a fejlődés lehetőségét: olyan autózást kíván megvalósítani, amely elektromos alapú, automatizált és hálózatba kapcsolt.
A Bosch igazgatótanácsának elnöke, Dr. Volkmar Denner április 29-én, a németországi Gerlingenben éves nemzetközi sajtótájékoztató keretében ismertette a vállalatcsoport eredményeit és várakozásait. A cégcsoport jól kezdte a 2015-ös évet: az első negyedévben mintegy 13 százalékkal növelte árbevételét[1], az árfolyamhatások nélkül a növekedés 5,4 százalékot tett ki.
A hazai műszaki oktatás legígéretesebb diákjai csapnak össze április 18-án, szombaton, a Papp László Budapest Sportarénában a Go-Kart, Go-Bosch! már hagyományosnak tekinthető megmérettetésén.
Az aszfaltba épített internetes érzékelők jelzik a szabad parkolóhelyeket
Megállíthatatlanul tör előre a járművek hajtásrendszereinek elektromossá alakítása, és ezen az éppen alacsony olajárak sem változtatnak – mondta Dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke a Bochumban rendezett Car Symposiumon.
A Bosch és a Müncheni Műszaki Egyetem Innovációs és Vállalkozásalapítási Központja gyorsítóprogramot indítanak startup cégek számára. A résztvevő vállalkozások innovatív termékplatformokhoz kapnak kizárólagos hozzáférést és szakmai támogatást.
A Magyarországon 9 leányvállalattal jelen lévő Bosch-csoport 2014-ben azt tervezi, hogy tovább bővíti magyarországi munkavállalói létszámát.
Létszámbővítést tervez az idén két miskolci gyárában, Hatvanban és Budapesten is a Bosch cégcsoport, amely több állásbörzén is várja az érdeklődőket a következő hónapokban.
A Bosch csoport újabb mérföldkőhöz érkezett budapesti központja építésében, és ennek alkalmából november 8-án bokrétaünnepséget szervezett. Az építkezés 18 milliárd forintos beruházásból megvalósuló második üteme 2015-ben fejeződik be. Az új központ összterülete a két főépülettel együtt csaknem 32 ezer négyzetméter. Az épületek elrendezése és a terek kialakítása a jól ismert egyetemi campusok mintáját követi.
A gépkocsik fékrendszerei egyre erősebbé váltak az elmúlt évek során, miközben az ABS és ESP technikák jelentősen fokozták a biztonságot. A fékerő növelésére szolgáló vákuumos fékrásegítők technikája azonban szinte változatlan maradt. Mindeddig csupán korlátozott lehetőség nyílt a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálásra, és a vezető pedálerejének megnövelése is csupán egyetlen előre meghatározott mértékig volt megoldható. Mostantól ez másképpen lesz.
Az olasz elektromos kisautó, Fiat 500e teljes hajtásrendszerét a Bosch szállítja. A saját fejlesztésű SMG 180/120 elektromos motornak köszönhetően a Fiat 500e 80 kilowatt teljesítménnyel szolgál, a hajtásrendszer „erőműve” pedig az az állandó gerjesztésű szinkronmotor, amely már közvetlenül az indulástól 196 newtonméter forgatónyomatékot kínál.
Hátrányosan hat környezetünkre, az iparra, a fogyasztókra és a társadalom egészére nézve, ha figyelmünket nem az energiahatékonyság felé fordítjuk, figyelmeztet dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke. Megjegyezte: a kudarc ára magas – a sikerrel járó lehetőségek azonban óriásiak: a kisebb mértékű energiafogyasztás nemcsak a társadalom és a környezet javát szolgálja, hanem a vállalatokét is.
A Bosch bízik abban, hogy az Európai Unió gépjárműflottákra vonatkozó, kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátási célkitűzése műszakilag megvalósítható - hangzott el az április végi bécsi motorszimpóziumon (Vienna Motor Symposium 2013).