2022. január 08., szombat, 10:33
Címkék: biztonság biztonságtechnika digitalizálás Internet of Things ipar 4.0 tűzbiztonság tűzvédelem
A 2020. január 22. óta megnyílt a digitalizáció útja a tűzvédelmi nyilvántartások terén üzemeltetők és a tűzvédelmi szolgáltatók számára. A minden irányba rohamosan terjeszkedő papírmentes megoldások már kiszolgálják a tűzvédelmet is, előnyeiről szól írásunk.
A fejlődő vállalatok a kulcsfontosságú területeiken folyamatosan vezetik be, fejlesztik, sőt már cserélik újabbra a digitális megoldásokat. Egészen nyilvánvaló, hogy a pénzügy, marketing, értékesítés, termelés ma már nem létezhet füzetben, papíron, táblázatkezelőben.
A hatékonyságnövelés, átláthatóság, papírmentesség és ezáltal is a pontosság növelése kritikus a felsorolt részlegeken. Ezen előnyök kihasználásának lehetősége nyílt meg a tűzvédelmi nyilvántartások számára is a bevezetőben említett jogszabályi környezet által.
“Folyamatosan kapcsolatban vagyunk ismert hazai közép- és nagyvállalatokkal - számol be Fekete Attila, a fiREG.hu Kft. társalapítója. Elmondható, hogy nagyon széles skálán mozog a vállalatok, a megbízott vezetők digitalizációhoz való hozzáállása. Szerencsére megismerve az előnyöket egyre több helyen, bátran vágnak bele a kulcsterületek fejlesztése után a tűzvédelmi műszaki megoldások szervezett, digitális nyilvántartásába.”
A megkérdezett vállalatok az alábbiakat emelték ki miután maguk mögött hagyták a táblázat- és naptárkezelést a tűzvédelem területén:
Egyre kevesebb az az üzemeltető, aki egyfajta ludditaként tiltakozik a digitalizáció ellen, miközben megnövekedett azok száma, akik keresik benne az előnyöket és saját feladataikat könnyítik ezáltal.
“Feladatunknak tekintjük, hogy segítsük az üzemeltetőket az új lehetőségekben való gondolkodásban. Mivel megoldásainkat a szoftverünket használó üzemeltetők bevonásával fejlesztjük, pontosan azokat a funkciókat érhetik el, amire szükségük van és amik egyszerű módon, de nagyságrendekkel könnyebbé teszik munkájukat.” - Mondta el Horváth Gábor fiREG társalapító, akinek kiemelt feladata az elektronikusan naplót vezető üzemeltetőkkel való szoros kapcsolattartás.
“Gondoljunk csak bele! - veti fel Fekete Attila. Mi hasonlítható ahhoz, hogy belépek egy weboldalra és azonnali képet kapok arról, hogy akár 10-20-100 telephelyen hány eszköz, milyen állapotban van, van-e teendő vagy épp ki és mit végzett el, miközben egy gombnyomásra elérem az adott telephelyhez tartozó összes naprakész tűzvédelmi üzemeltetési naplót? És persze a megnyugvás, hogy soha semmi nem marad el és a dokumentáció is mindig friss.
A “papírozós világban” ehhez rengeteg mappát, naptárat, kapcsolódó dokumentumot kell elővenni, ha egyáltalán elérhető, hiszen 100 telephely esetén jellemzően mindenhol kihelyezett naplót használnak az üzemeltetők. Na de látja-e a központból a terület felelőse, hogy vajon az a napló rendben van-e?”
A digitalizáció megjelenése a kulcsterületeken elengedhetetlenné vált az elmúlt években. Ipar 4.0, IoT és hasonló kulcsszavak övezik és olyan eredményeket hozott, ami elvitathatatlan. Érdemes ezért tájékozódni üzemeltetőként, hogy a tűzvédelmi nyilvántartások területén mely pontok válhatnak igazán előnyössé számunkra és tehetik könnyebbé életünket.
Üzemeltető figyelem! Itt kérj ingyenes ajánlatot fiREG minősített karbantartóktól!
|